zondag 5 juni 2011

Essence @Holografics.com – Review

Essence @Holografics.com – Review

‘WAUW’. Dat was duidelijk het eerste wat ik dacht toen ik de persfoto’s van de Essence @Holografics.com collectie bekeek. Super gaaf, een holografische make-up collectie! Niet alleen holografische nagellak, maar ook oogschaduw, lipgloss en body olie. De collectie ligt op dit moment in de winkels en dus heb ik ook even mijn slag geslagen en een bescheiden buitje meegenomen. Maar heeft Essence wel begrepen wat holografisch is..?


Image Hosted by ImageShack.us
Nee, dat heeft Essence niet begrepen .Laten we maar eens beginnen met de lipgloss. In de collectie zitten drie mooie kleuren lipgloss. C01 lil@c, C02 holoberry en C03 prism@tic white. Die laatste twee heb ik. Een roze gloss, die me enigszins aan mijn INGLOT AMC lipgloss doet denken door de aparte glans, en een witte gloss. €1.79 per stuk.
Image Hosted by ImageShack.us
Onder C02 Holoberry en boven C03 Prism@tic white. De glosses hebben een mooie glans, vooral Holoberry vind ik mooi. Maar holografisch is het absoluut niet.
Image Hosted by ImageShack.us
Holoberry op mijn lippen. Geen kleur, niet holografisch en vooral veel chunky glitter. Best wel een teleurstelling, ik had gehoopt op een mooie gloss met een aparte glans. Dat de gloss niet holografisch is, dat had ik na de swatches al wel door.
Image Hosted by ImageShack.us
De body oil vond ik er heel leuk uitzien. Sowieso ben ik in de zomer fan van alle lotions en oliën met glitter. En doet deze olie je niet een beetje aan body oil uit de Honey Bronze collectie van The Body Shop denken? Het verschil is wel de kleur en… de prijs. €3.99 per stuk.
Image Hosted by ImageShack.us
De olie zit in een mooie glazen fles, met 85 ML glitterende olie. De olie heeft een zachte bloemengeur, niet helemaal mijn smaak maar de geur vervaagt snel.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
De opening van de fles is vrij groot en de olie is heel vloeibaar, dus pas op met knoeien. Voordat behalve je huid, ook je ondergoed onder de glitters zit.
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
De glitters in de holografische body olie zijn mooi, maar net zoals bij de glossesook vrij chunky en bovenal niet holografisch. De olie droogt wel snel en het flesje zal zeker leuk staan op je wastafel.
Image Hosted by ImageShack.us
In de collectie zitten ook drie oogschaduws. ‘Cream to powder eyeshadows’ wel te verstaan. De oogschaduws zitten in schattige potjes en komen in drie kleuren C01 gagalectric, C02 lil@c en C03 prism@tic white. Ik heb de laatste twee en betaalde €1.99 per stuk.
Image Hosted by ImageShack.us
Cream eyeshadows, they are my biggest nightmare. Althans, wanneer ze gedragen worden zoals ze moeten gedragen worden: als oogschaduw. Het gaat altijd ophopen en in de lijntjes trekken. Niet mooi. Ik vind creamy eyeshadows vaak wel heel mooi als basis onder een poeder oogschaduw.
Image Hosted by ImageShack.us
De oogschaduws zijn subtiel gekleurd en hebben een hele zachte textuur. Ze glijden echt over je huid. Onder zie je Lil@c en daarboven prism@atic white. De oogschaduws trekken heel snel in de lijntjes van je ogen, zoals ik al verwachtte. Maar vooral Lil@c zal zoals ik al eerder zei, denk ik ook heel mooi staan als basis onder een lichte kleur poeder oogschaduw.
Image Hosted by ImageShack.us
De ‘holografische’ nagellak komt in 4 kleuren, C01 gagalectric, C02 lil@c, C03 blue ray, C04 prism@tic white en C05 holoberry. Ik kon hier in Arnhem helaas alleen 03 Blue Ray bemachtigen. De nagellak kost €1.79 per stuk.
Image Hosted by ImageShack.us
Blue Ray is een mooie blauwe lak, met een paarse glans. Het lijkt een beetje op een duochrome lakje, denken jullie ook niet?
Image Hosted by ImageShack.us
De kleur is mooi, maar helaas lakt de nagellak wel erg stroperig en zitten er kleine bubbeltjes in de lak.
De Essence @Holografics.com collectie is alles behalve holografisch, moge dat even duidelijk wezen. Jammer dat Essence de plank zo onwijs misslaat, terwijl wanneer ze het goed hadden gedaan deze collectie ongetwijfeld een enorme hit was geworden. Raincheck?
- Lipgloss €1.79
- Body Oil €3.99
- Powder to cream eyeshadow €1.99
- Nagellak €1.79
- In de collectie zitten ook nog drie kleuren eyeliner €2.29
- En een armbandje €1.99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten